Monday, November 22, 2010

Kasihani mereka..

Bismillahirhmanirrahim..

entry kali nh..agak sedih..saya menyaksikan pembunuhan kucing(xtau bape ekor) di depan mata saya....


buat pertama kalinya
saya lihat
mereka mati..
di depan mata saya,,

mereka juga makhlukNya
mengapa diperlakukan sebegitu rupa???
apakah tiada belas kasihan di hati
lantaran dikuasai nafsu dan setan
kau jadi lupa diri
yang mereka juga sbnarnya makhlukNya





sanggup..
dia tanam bangkai mereka
selepas dia hentam cukup2
dia korek lubang buat gaya hebat
"Yaa!!akhirnya!!menyusah org sgt!!"
dicampak sekor2 dalam lubang
dikambus semula tanpa apa rasa
manusia apakah ini???!!


sayu,pedih..
saya xmampu brkata apa
hanya mmpu melihat
lantas saya prgi ke kuburan itu
cuba mengorek2 lagi
mungkin mereka masih hidup
harapan saya hnya ditertawa
dgan lagaknya dia brkata
"da mampus dah 2..xpayah nk korek2 dah
tdi kau xnak pulak gosok2 diorang
skang mule buat gaye alim
huh!!"



saya trpana
apakah tiada rasa brsalah dalam dirinya??
saya hairan...manusiakah ini?
atau mungkin setan yang brtopengkan manusia..

sudahlah..
saya bawa cerita sedih ini
saya terdiam sejenak
di mana ibu mereka??

lantas saya terlihat seekor lagi
dia terselamat dri mnjadi mgsa
wajahnya cukup sayu
dri wajahnya,saya lihat ada sendu
suaranya tidak galak lagi
matanya trsimpan seribu rasa

saya gosok dia
rasa brsalah krana tidak dapat brbuat apa2
pasti dia sedih
krana sendiri..
semoga mndapat pembalasan kelak!
itu yang saya dengar dri suaranya!




ya Allah,jganlah aku digolongkan dlam golongan ini
golongan yang menzalimi haiwan
aku brlindung dri segala kejahatan
semoga mereka yang berdosa menerima pembalasan
atau ampunan,aku rasa lebih baik pembalasan...!









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...