Thursday, August 19, 2010

AKU DAN KALIAN

Dimanakah cinta kalian

Di kala AKU memerlukan kalian

Malam hari kalian ke masjid

Sedang di jalanan AKU merempit


Kalian sibuk bertilawah taranum Al-Quran

Sedang AKU dibiarkan tanpa panduan Al-Quran


Malam hari kalian bertahajud menyembah tuhan

Sedang AKU bersama rakan berpeleseran


Heboh kalian bercerita bab kemungkaran

Sedang AKU riang ria dibiarkan mencuri sakan


Bersusah payah kalian mencari redha tuhan

Hinggakan AKU dipandang hina tanpa kasihan


Perempuan motor dan rokok menjadi teman

Kerana kalian terlalu agung untuk diteman


Ana enta kalian berkasih sayang

Sedang AKU berabang sayang


Syurga menjadi matlamat kalian

Hingga AKU ke neraka kalian lupakan


Cinta kepada tuhan kalian kejarkan

Hingga tiada cinta kepada sahabat kalian


Adakah cinta dan syurga Allah hanya milik kalian

Sedang AKU dibiarkan tanpa tahu kewujudan?


Adakah hidup ini hanya kalian dan tuhan

Tanpa ada hubungan dengan persekitaran?


Siang malam kalian berusrah meningkatkan iman

Sedang AKU berpesta siang malam laki perempuan


Adakah keindahan usrah hanya untuk kalian

Sedang AKU dibiarkan maharajalela di jalanan?


Kalian begitu selesa

Sedang AKU sengsara


Andai aku ke neraka dan syurga milik kalian

Akan ku ungkit agar AKU bertemankan kalian!


“Sungguh, orang-orang yang menyembunyikan apa yg telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan dan petunjuk, setelah Kami jelaskan kepada manusia dlm Kitab (Al-Quran), mereka itulah yang dilaknat Allah dan dilaknat pula oleh mereka yg melaknat.” (2:159)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...